2019-02-11 06:01:47

Škole za Afriku i Aziju

Učenici razredne nastave naše škole uključili su se u projekt Škole za Afriku i Aziju. Zajedno sa svojim učiteljicama proveli su brojne edukativne aktivnosti. Važne datume (Međunarodni dan solidarnosti, Dan ljudskih prava, Međunarodni dan osoba s invaliditetom, Međunarodni dan tolerancije, Međunarodni dan djece…)  obogatili  su maštovitim i kreativnim idejama.

Posebna vrijednost programa Škole za Afriku učenje je o dječjim pravima i vrijednostima poput humanosti i uvažavanja drugih te socijalne pravde i solidarnosti. Donacijom naše škole, prodajom učeničkih radova, želimo djeci u Burkini Faso i Bangladešu omogućiti sigurnije i sretnije odrastanje pružajući im pristup obrazovnim aktivnostima te sigurnu igru s vršnjacima. Vjerujemo da time pomažemo u ostvarivanju snova mnogobrojne djece.  

Klikom na "više" pogledajte što su neki od njih radili...

1.c

Na satu razrednika 9.11. upoznala sam učenike s  programom. Gledali smo film o djeci u Africi, u školama u Africi i  životu djece.

Na satu razrednika 7.12. izrađivali smo radni materijal Program Škole za Afriku - radnu bilježnicu sa zadatcima i aktivnostima.

                                                 1. c, učiteljica Jasminka Škarica

2. a

Tema za Dan škole nam je ove školske godine Jednaki , a različiti, tako da smo odlučili ponekada ove dvije aktivnosti (Dan škole i Škole za Afriku) spojiti i proplesti jer su uistinu i povezane. Za početak smo pogledali lutkarsku predstavu Priča o Ani, koja je kod učenika pobudila zanimanje o djeci, ljudima različite boje kože, mjestu gdje oni žive i slično. Nekoliko smo dana kasnije tu istu predstavu pogledali s cijelim razredom te razgovarali o različitostima i jednakostima među djecom diljem svijeta.  Učenici su zaključili kako različitosti među svima nama postoje, ali kako nisu sva djeca jednaka u ostvarivanju svojih prava koja bi trebala imati. Izradili su majice od papira (tako smo i započeli projekt za Dan škole)  na kojima su prikazali djevojčicu iz Afrike, djevojčicu/dječaka iz Hrvatske i još neko dijete, s natpisom: Različiti, a jednaki. Time su željeli poručiti kako svatko od njih ima pravo na različitost: boju kože, vjeru, jezik, ali i jednakost : pravo na školovanje, obitelj, životne uvjete, i slično.

 učiteljica Ana Hrkač, učenici 2. a i scenske skupine

2.b

Nakon radionica na satu razrednika učenici 2. b odjela odlučili su da će prodavati svoje igračke i slikovnice. Prodaja je organizirana u holu škole.

2. c

U ponedjeljak 10.12.2018. su učenici 2.c razreda i 6.c razreda proveli zajedničku aktivnost koju upriličimo jednom godišnje u vrijeme adventa pod nazivom Zlatna nit prijateljstva.

Zlatna nit prijateljstva je  aktivnost u kojoj stariji učenici uvode mlađe u izrađivanje čestitaka vezenih zlatnim koncem. 

Ove godine smo proveli dva školska sata u druženju i izrađivanju čestitaka. U tom vremenu uspjeli smo izraditi 30 komada. 

Stella Vukadinović

3. c i 6. c

Učenici 3.c i 6.c su nakon izrade čestitki i gipsanih odljevaka, iste prodavali u holu škole.

4. a

Učenici 4. a su 23. 11. na Satu razrednika imali uvodni sat u školski projekt Škole za Afriku. Na navedenom satu učenici su se upoznali sa UNICEF-om i njegovim djelovanjem. Putem video zapisa upoznali su se sa teškim radom maloljetnika te sa činjenicom da je školovanje privilegija rijetke djece. Zaključili smo da je školovanje djece u Africi put prema boljem životu te smo se dogovorili kako je i naša moralna dužnost pomoći. Učenici su napravili jednu stranicu u radnoj bilježnici te smo na kraju sata u konturu Afrike pisali poruke podrške svoj afričkoj djeci u potrebi.

Učiteljica 4. a razreda, Vlatka Benki Brkić

4.c

I  mi  smo  potpora  našim  prijateljima  u  Africi!

Na Satu razrednog odjela,  u mjesecu studenom, odlučili smo  prikupljati  sredstva u iznosu po 2 kn ili više ovisno o mogućnosti i stavljati u kartonsku kasicu „kućicu“ koju smo dobili.  S radošću smo umjesto na slatkiše novac uložili u „kućicu“ i tako ćemo nastaviti i dalje do kraja projekta. Bilježimo koliki je iznos skupljen i zapisujemo na plakat-termometar u za to predviđeni mjesec  i tako pratimo što prikupljeni  novac može osigurati  potrebitima. Obilježili  smo ove teme: DAN TOLERANCIJE  (12.11.), DAN  DJEČJIH  PRAVA (19.11.), DAN  LJUDSKIH  PRAVA (3.12.) Razgovarali smo  o toleranciji, ljudskim pravima, ali i dječjim pravima. Iznosili smo svoja iskustva ili iskustva drugih. Naučili smo što je Konvencija o pravima djeteta. Pogledali smo video zapise o  djeci u Africi  i uočili kako se njihova dječja i ljudska prava krše i ne poštuju. Shvatili smo zašto neka djeca u Africi ne idu  u školu i naglasili važnost obrazovanja za bolji život, ali i svijet. Svaku našu aktivnost završili smo popunjavanjem dobivene radne bilježnice i tako upoznali i nešto naučili o njihovoj kulturi.

 

učenici 4.C i učiteljica Melita Šebešćen

Za Dan Unicefa (11.12.) napravi smo pano u holu škole sa svim provedenim aktivnostima.

 


Osnovna škola Frana Krste Frankopana Osijek